środa, 20 lutego 2008

racuchy

Na powitanie, w zeszłym tygodniu (trochę potrwało uzyskanie przepisu), dostałam takie oto racuchy:

1 szklanka mleka
1 szklanka maślanki, kwaśnego mleka lub jogurtu naturalnego
1 szklanka maki
2 jajka
1 łyżeczka cukru waniliowego
1 łyżeczka proszku do pieczenia
2 duże jabłka, najlepiej kwaśne (renety)
łyżka cukru, opcjonalnie

Jabłka obrać i zetrzeć na tarce o dużych oczkach. Jajka utrzeć z cukrem i cukrem waniliowym,
dodać mleko. Następnie przesiać mąkę z cukrem waniliowym (osobiście uważam przesiewanie za przesadę), wszystko wymieszać i dodać jabłka.
Wylewać po nabierce ciasta na gorącą patelnię z olejem (tyle, co na kotlety) tak, żeby zmieściły się na raz 4 racuchy na dużej patelni i smażyć, aż się zrumienią, z obu stron.:)))))))))))   usmiech

Przed podaniem oprószyć cukrem pudrem, ja bym zrobiła sos ze śmietanki, ale to ja :)


Miło jest mieć przyjaciół, którzy witają cię czymś takim:

15.02.08


Zdjęcie jest wyjątkowo brzydkie i za nic nie oddaje walorów takiego śniadania.

2 komentarze:

  1. Zamiast kwaśnego mleka, albo jogurtu może być kefir.

    OdpowiedzUsuń
  2. super przepis ja dałam maślankę , mleko sojowe i mąke razową pszenną 2000,mój synio wcinał az mu się uszy trzęsły :)

    OdpowiedzUsuń

Pisz na temat :>

Ranking i toplista blogów i stron