niedziela, 26 września 2010

serek z suszonymi pomidorami i rzodkiewką

Zamierzałam zrobić w tej wersji smakowej fermentowany serek z migdałów, ale nie starczyło mi czasu (również na zakupy), więc po prostu zmieliłam nerkowce na krem jak w tym przepisie. Wyszedł naprawde pyszny, kremowy serek do kanapek, idealnie nadających się na wyprawę za miasto. Zdjęcia robiłam wieczorem, więc trochę zamglone, ale dają ogólny pogląd sprawy:


na 2 duże kanapki, ok 100g serka:

50 g nerkowców
2 suszone pomidory
3 rzodkiewki
łyżka posiekanej zielonej części pora (zamiast cebuli, która nadawałaby intensywny aromat kanapce)
szczypta słodkiej papryki i pieprzu cayenne, sól
ew. trochę oleju i ciepłej wody, gdyby nie chciało się miksować.

Pomidory, jeżeli są suche, moczymy we wrzątku aż zmiękną; jeżeli z oleju - osuszamy. Siekamy na małe kawałki razem z umytą rzodkiewką. W blenderze miksujemy nerkowce z przyprawami, dodając wodę lub oliwę, jeżeli nie chce się zmiksowac na gładko (może być od pomidorów). Z masą orzechową mieszamy pomidory, rzodkiewkę i warzywa, smarujemy na kanapce.


Jeżeli lubicie ostre smaki, spróbujcie dodawać pora zamiast cebuli; nie pachnie nawet w jednej trzeciej tak intensywnie, a nadaje podobny smak i przyjemną świeżość potrawom, jak w tym przypadku. Serek bardzo dobrze komponuje się ze świeżą pqapryką lub innymi chrupiącymi warzywami.

Smacznego!

2 komentarze:

  1. Buły idealnie przycięte :). Serek z nerkowców, może być świetną sprawą, ale od początku nie mogę znaleźć tych orzechów w nieprzetworzonej postaci - prażone i/lub solone :/.

    OdpowiedzUsuń
  2. ja je kupuję zazwyczaj na wagę w supermarketach. Jeszcze nie trafiłam na solone. To musi dziwnie smakować, one są z natury słodkie przecież...

    OdpowiedzUsuń

Pisz na temat :>

Ranking i toplista blogów i stron