środa, 8 września 2010

ALT, kanapka z awokado

Klasyczna kanapka amerykańska to albo masło orzechowe z dżemem, albo BLT - bekon, sałata i pomidor. Lubię zastępować w niej mięso awokado, ponieważ jest bardzo kremowe i tłuste i nadaje przez to odpowiedni posmak bułce:)


Polałam ją słodkim sosem chili i sosem teriyaki. Kiedy ją robiłam pomyślałam, że byłaby to idealna kanapka do szkoły i w tym momencie uderzyłam głową o kant szafki - faktycznie, awokado w szkole to zły pomysł, sczernieje i zgorzknieje, masz rację szafko, że mi o tym przypomniałaś.

Kupiłam też bardziej niż przyzwoitą gorącą czekoladę w proszku. Tak tylko, żeby mi smucić się jesienią. Staram się nie pić jej częściej niż raz dziennie, żeby na dłużej starczyła, ale ciężko mi idzie:)


Czekolada jest klasycznie gotowana w rondelku i o ile na początku wydaje się, że będzie płynna, to w filiżance szybko gęstnieje i kiedy osiągnie temperaturę picia przypomina już taką kawiarnianą:


Zdecydowanie mniej z nią roboty niż z domową:) Wybrałam właśnie tą, bo w składzie miała nie tylko kakao, jak większość, ale także masę kakaową. Faktycznie, czuć.


 Korzystam też z resztek słońca, wybierając się na mniej lub bardziej odległe pikniki. Śniadania na dworze tak szybko odchodzą...


Trójkąty pomidorowe ze świeżym chili (idealny dodatek), pół gotowanej kukurydzy z oliwą i solą oraz ogórek kiszony. Ogórki fantastycznie komponowały się z trójkątami:)

10 komentarzy:

  1. lubię takie połączenie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  3. awokado + pomidor mistrz. a juz w ogole zapomnialam o tych trojkatach pomidorowych, kiedys czesto je robilam. czas przywrocic!

    OdpowiedzUsuń
  4. Tylko pozazdrościć talentu, a przede wszystkim wyobraźni :) będę tu wpadać inspiracyjnie :) pozdrawiam Hela

    OdpowiedzUsuń
  5. ta czekolada wymaga dodawania czegokolwiek poza wodą? gdzie mozna ją nabyć? :D
    ps. trojkaty są najlepsze na swiecie, robione juz x czasu temu

    OdpowiedzUsuń
  6. ostatnio moje serce podbiły kanapki z awokado utostowane!
    a te zachwalane trójkąty muszę wypróbować, jak najprędzej!

    OdpowiedzUsuń
  7. Awokado rls. Wczoraj zjadłem takie mocno dojrzałe. Było super miękkie i dało się smarować jak tradycyjne smarowidło. Kupiłem na spróbowanie tempeh wędzony i zajadałem się kanapkami - chleb, awokado, tempeh, pomidor lub zamiast pomidora musztarda francuska. Niebo w gębie :D.

    OdpowiedzUsuń
  8. dlaczego ja na to wcześniej nie wpadłam???? kocham BLT a teraz już pokochałam, na razie tylko intelektualnie, bo jeszcznie nie mniałam szansy zjeść, ale już wiem że to TO, ALT :D

    OdpowiedzUsuń
  9. skąd wyczarowałaś taką czekoladę?

    OdpowiedzUsuń
  10. Anna (przepraszam, że tak późno), Jo - kupiłam ją w Tesco za całe 9,99, nie widziałam jej nigdy wcześniej i mam szczerą nadzieję, że nie była wtedy w promocji. Robi się ją tylko na mleku i każdy rodzaj jest dobry. Bardzo wydajna i przepyszna:)

    OdpowiedzUsuń

Pisz na temat :>

Ranking i toplista blogów i stron