niedziela, 3 sierpnia 2008

Racuszki bananowe

Zostało mi trochę zbędnych, przesuszonych bułek, i postanowiłam zrobić z nich placuszki z owocami - padło na banany.

Przygotowanie jest bardzo proste, potrzebujemy tylko 2 suche bułki, 2 banany (lub 1 duży) i 2 łyżki cukru.

Najpierw kruszymy bułki i namaczamy je w dużej misce (lub odwrotnie, jeżeli są bardzo twarde):



Banany rozgniatamy z cukrem w osobnej miseczce:




Na sitku odsączamy i odciskamy bułkę tak dokładnie, jak tylko się da (można też czymś je obciążyć i zostawić na kilka minut). Dodajemy banany i ugniatamy w ładne, dość zwarte ciasto:



Rozgrzewamy na patelni trochę oleju i nakładając łyżką ciasto smażymy po 3-4 racuszki ok 4 minuty z każdej strony, tak, żeby ładnie się zezłociły i nie rozwalały:




Gotowe racuszki przekładamy na papier śniadaniowy lub ręcznik papierowy, żeby ostygły i ociekły z tłuszcz. W tym czasie smażymy drugą porcję; z tego przepisu otrzymasz ok 8 placków.



Podajemy ze świeżymi owocami i mrożoną herbatą miętową. Smacznego :)

4 komentarze:

  1. wyglądają pysznie i prosto.
    bułki mają być namoczone po prostu w wodzie czy w mleku?

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja moczyłam w wodzie, z mleka pewnie będą bardziej lepkie.

    OdpowiedzUsuń
  3. zrobiłam dzisiaj, fajne są :)

    OdpowiedzUsuń

Pisz na temat :>

Ranking i toplista blogów i stron