poniedziałek, 16 lutego 2009

Foremki do bento

Na pewno, jeżeli należycie do wielbicieli rzeczy słodkich a pracochłonnych, albo interesuje was oglądanie cudzego drugiego śniadania, widzieliście wiele razy japońskie bento z powycinanymi ozdobnie warzywami, szynką czy serem:

zdjęcia pudełek pochodzą z serwisu www.e-obento.com

W Japonii można kupić do tego specjalne, małe i długie (żeby się lepiej trzymało) foremki o średnicy przeciętnej marchewki czy ogórka. Ale Polacy nie gęsi, swoje wariactwa mają i dziś znalazłam w sklepie gospodarstwa domowego taki oto polski zestaw w cenie 8 zł:


Foremki są przeznaczone "do małych ciastek" i niestety głębokości przeciętnej ciastkowej foremki, co oznacza przykładanie większej siły do wycinania z surowych warzyw; na szczęście są dość ostre. Największa, rybka, ma 5 cm, najmniejsza - księżyc - 3 cm, reszta ma mniej więcej 4 cm długości, czyli powinny pasować na przeciętne warzywa, a na owoce na pewno. Kupiłam też foremki do tartaletek, ale najzupełniej zwyczajne.

Coś mi się wydaje, że jutro na obiad będzie gulasz drobiowo-rybny :P
(i może parę motyli też, dla smaku)


Edycja: nie zdążyłam poprzednio zamieścić sprawozdania z wycinania produktów jadalnych:)



Jeżeli chodzi o tofu, to radzę robić cieńsze plasterki, bo wyglądają ładniej, chociaż z drugiej strony trudniej się je wyciąga i mogą się połamać; dobrym rozwiązaniem będzie wycięcie grubszego kształtu i poplasterkowanie go na 2-3 cieńsze. Warzywa tną się ładnie i dobrze wychodzą z formy, ale trzeba przyłożyć trochę więcej siły. Jak donosi moja siostra, wycinanie z sera żółtego nie nastręcza żadnych problemów.


A tu wersja kanapkowa:



Złamane serce jest boskie :>

4 komentarze:

  1. moze nie jem jajek ale nieustannie mnie fascynuja te maszynki do ksztaltowanai zoltek - http://bellnad.blogspot.com/2008/03/eggs-machine.html - takie cos mogli wymyslic tylko w Japonii!!!

    OdpowiedzUsuń
  2. a gdzie takie foremki można dostać?
    :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja kupiłam w prowincjonalnym klepie gospodarstwa domowego, więc przypuszczam, że wszędzie :)

    OdpowiedzUsuń

Pisz na temat :>

Ranking i toplista blogów i stron