niedziela, 10 maja 2009

Krem jogurtowy z rzodkiewką

Kupiłam w Kuchniach Świata zieloną herbatę z prażonym ryżem - stała bidulka na promocji, widać żaden Polak jej nie chciał, więc ulitowałam się i wzięłam. W instrukcji napisano, żeby parzyć ją przez 15-30 sekund i zastanawiałam się, czy to błąd w druku, ale posłusznie spróbowałam po 40 sekundach i natychmiast wyciągnęłam zaparzacz. Herbata ma specyficzny, ryżowy zapach, i nieco gorzkawy, palony smak - nie sądzę, żeby dało się wypić taką zaparzaną dłużej. Jak każdą herbatę zieloną można ją zaparzać 3 razy i zapewne jak zwykle najsmaczniejsza będzie za drugim. Polecam, bo nie jest tak gorzka jak czarna herbata czy jak zielona parzona do oporu, co mają Polacy w zwyczaju, ale ma zdecydowany, orzeźwiający smak i dobrze nadaje się na śniadanie, zwłaszcza jeżeli ktoś lubi kawę zbożową, bo to podobne klimaty.


Dzisiaj postanowiłam wykorzystać jogurt sojowy do bardziej skomplikowanych celów niż zjedzenie go na miejscu i zrobić sobie kremowy serek z rzodkiewkami, które walają mi się po lodówce. Głównymi składnikami są jogurt oraz tofu, całość wyszła bardzo smaczna, podobna nieco do serka grani, ale bardziej kremowa. Poniżej podaję przepis na 1 porcję (lub 2 małe):

50 ml (1/3 kubka) jogurtu sojowego naturalnego
60 g (1/3 kostki) tofu naturalnego
łyżeczka oleju (ja użyłam oleju orzechowego, ale każdy inny się nada i lekko zmieni smak)
3-5 rzodkiewek (jak kto lubi)
sól, pieprz, tymianek, rozmaryn

W miseczce rozkruszamy tofu i dodajemy jogurt, olej i przyprawy. Blendujemy wszystko na gładką, jednolitą masę. Rzodkiewki myjemy, oczyszczamy i kroimy w drobną kostkę, a następnie dorzucamy do kremu i mieszamy.


Tutaj na kanapkach z chleba razowego i liści sałaty, w towarzystwie wyżej wspomnianej herbaty. Zdaję sobie sprawę z tego, że może być trudno znaleźć jogurt sojowy, ale jak już się znajdzie, to trzeba wiedzieć, co można z nim zrobić, prawda? Ja się przymierzam do piankowego sernika :)

Majowe sniadanie

1 komentarz:

  1. Nigdy nie jadłam jogurtu sojowego. Myśle że krem z rzodkiewką jest pyszny bo uwielbiam rzodkieweczki

    OdpowiedzUsuń

Pisz na temat :>

Ranking i toplista blogów i stron