piątek, 31 lipca 2009

Jak zrobić idealną sałatkę

Dzisiaj nie będzie klasycznego posta ze śniadaniem, bo chciałam się podzielić ciekawą rzeczą znalezioną zupełnie przypadkiem, a tą rzeczą jest zasada komponowania sałatek. Wiele razy rozmawiałam (i byłam pytana, jak jakiś ekspert) na temat tego, jak "prawidłowo" zrobić sałatkę, tak żeby była smaczna, sycąca i zrównoważona. Teraz nie mogę już odpowiadać, że nie wiem, bowiem autorka bloga MissGinzu znalazła na to sposób, a ja znalazłam ją:)

Oto prosty i czytelny sposób robienia kreatywnych sałatek: wystarczy wrzucić coś z każdej kategorii.


Przyznam, że zdziwiły mnie tu 2 rzeczy: autorka wyraźnie nie uważa sera i jajek za źródło białka, no i nie ma warzyw! Tak być nie może, powiedziałam ja, i przerobiłam nieco tabelkę na potrzeby wegańskich sałatek (przy okazji zrobiłam - no ok, skopiowałam, ale kreatywnie - pierwszą w życiu tabelkę w html, a to wszystko po to, żebyście mieli w niej linki do przepisów:D ). Na przykładzie kilku moich ulubionych sałatek, na które przepisy zamieściłam tutaj, pokażę, jak na podstawie pobieżnego przeglądu lodówki zrobić pożywny i sycący sałatkowy posiłek.

więc:













sałatka słodkie warzywne kwaśne/ostre białko chrupiące sos
z ryżu i soczewicy

pietruszka cebula ryż, soczewica
papryka oliwa
Garam z soją
rodzynki papryka słodkie soja z garam
fistaszki sojowy z miso
z owsianymi klopsikami i makaronem z cukinii
nerkowce sałata, cukinia
rzodkiewki
klopsiki orzechy włoskie
olej z przyprawami
Owocowa z serem
banan bazylia
truskawki tofu

Sałatka dla pływających
bób, sałata
rzodkiewka seitan ogórek vinegret + sojowy

Mam nadzieję, że to pomoże wszystkim niezdecydowanym oraz twierdzącym, że gotowanie to jakaś sztuka tajemna :)

3 komentarze:

  1. Świetny pomysł z tą tabelką, co prawda fajnie jest poeksperymentować samemu, ale zwykle jak ktoś ma przyjść, to w głowie pustka, dobrze mieć taką ściągę.

    OdpowiedzUsuń
  2. Bom przytępa :P zestawiać można składniki z pionowych rubryk, niekoniecznie w linii prostej?

    OdpowiedzUsuń
  3. No niby można, wszystko można, ale czy z tego wyjdzie coś jadalnego... chodzi raczej o to, żeby w każdej sałatce znalazły się różne smaki i tekstury, żeby była ciekawa, a nie żeby poupychać w niej jak najwięcej produktów z danej kategorii, ale tak też można, jeżeli się takie lubi:) Dla mnie sałatka z identycznych produktów (np słodkie jabłko, gruszka i nektarynka) jest mdła i bez sensu, albo trzeba zestawiać różne smaki, albo różne faktury jedzenia.

    OdpowiedzUsuń

Pisz na temat :>

Ranking i toplista blogów i stron