poniedziałek, 30 czerwca 2008

Amerykańskie Naleśniki Moby'ego

Od kiedy zobaczyłam ten przepis miałam ochotę je wypróbować; naleśniki z ciemnego, niesłodkiego ciasta z jagodami i syropem klonowym. Czekałam na sezon, ale jagód ani widu, ani słychu, więc postanowiłam wykorzystać własny ogródek i zebrać jakieś innokolorowe berries.



Zmodyfikowałam nieco oryginalny przepis; skończyła mi się mąka razowa, nie znoszę otrąb, no i te jagody. Zmniejszyłam też proporcje o połowę i mój przepis wygląda tak:


filiżanka dowolnych owoców jagodowych, obranych z szypułek i przepłukanych
3/4 szklanki mąki
3/4 szklanki płatków owsianych
pół łyżeczki sody
szczypta soli
szklanka mleka owsianego
olej do smażenia

Mieszamy suche składniki, płatki obtaczamy dokładnie w mące. Wlewamy mleko i intensywnie mieszamy, żeby ciasto było gładkie. Połowę ciasta wlewamy na patelnię z lekko podgrzanym olejem (nie skwierczącym) - naleśnik będzie duży i gruby. W ciasto wciskamy 1/3 owoców, smażymy aż boki nie będą wyraźnie odstawać a góra ciasta nie zacznie wypuszczać bąbelków. Przewracamy i smażymy jeszcze ok 2 minut, biorąc poprawkę na to, że owoce zaczną się w końcu karmelizować.


No cóż, Moby ma na pewno większe doświadczenie w kwestii tych placków niż ja. Jego wyglądają tak:



A moje tak:


Sos na zdjęciu to jogurt sojowy z łyżeczką melasy i, oczywiście porzeczki. Niezależnie od różnic wizualnych moje naleśniki wyszły po prostu pyszne i na pewno zrobię je jeszcze wiele razy.

1 komentarz:

  1. przyznaję,że dawno nie zaglądałam ,a to błąd
    Tyle fajnych smakołyków
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Pisz na temat :>

Ranking i toplista blogów i stron