niedziela, 7 czerwca 2009

Serek do smarowania z nerkowców

Mam mnóstwo zaległych przepisów, do których przedtem nie miałam zdjęć, bo utkwiły na wyładowanym telefonie i nie mogę znaleźć czasu, żeby je wszystkie wpisać. Powinno mi się udać do jutra, ale kto wie... zacznę od ostatniego znaleziska, pysznego kremowego serka z Big Raw Vegan Blog.


Kremowy serek z nerkowców

1/2 szklanki nerkowców
1/4 szkl płatków drożdżowych (ja użyłam znacznie mniej, bo tylko tyle miałam - ok 3 łyżek)
1/4 cup płatków owsianych
1/2 łyżeczki soli
2 ząbki czosnku (za dużo IMHO)
szklanka wody


Wszystkie składniki oprócz wody wrzucić do miski lub stojącego blendera koktailowego (wg mnie on się lepiej nadaje do serków, ale jak ktoś nie ma, to trudno). Dolewamy powoli wodę tak, żeby było jej tyle, co pozostałych składników. Miksujemy na gładką masę, w razie czego dolewają resztę wody. Przekładamy do innego naczynia i zostawiamy w lodówce na noc - zgęstnieje do konsystencji Almette.



Ten serek jest po prostu boski; ma niepowtarzalny, pyszny smak, jest dość ostry, więc możecie chcieć dodać mniej czosnku. Nie wiem jak by smakował z podaną ilością płatków drożdżowych, ale taka dla mnie jest idealna, więc chyba będę robić dalej w ten sposób.

1 komentarz:

  1. Wow, that looks yummy! I am having the cashew cheese on a steamed potato with sauerkraut for lunch

    Thanks very much for the link!

    OdpowiedzUsuń

Pisz na temat :>

Ranking i toplista blogów i stron