czwartek, 3 września 2009

Owsiano-jogurtowe naleśniki

Dzisiaj rano zrobiłam szybkie i bardzo sycące naleśniki na wynos, używając zmiksowanych płatków owsianych i jogurtu naturalnego Joya jako bazy do ciasta. Potrzebowałam tylko 4 naleśników (pierwszy zawsze mi nie wychodzi), więc składniki odmierzałam małą filiżanką, która mieści ok 150 ml płynu.

filiżanka płatków owsianych
pół filiżanki mąki pszennej (może tez być inna, byle nie za klejąca)
1/4 filiżanki cukru
1 kubek jogurtu naturalnego

Wszystko wsypać do miski i nie mieszając zmiksować blenderem na rączce, aż osiągniemy w miarę jednolitą masę (gładka nie będzie). Dolewamy wody i mieszamy, do uzyskania odpowiedniej konsystencji - to ciasto doskonale nadaje się na grubsze, puszyste naleśniki albo ich mniejsze amerykańskie odpowiedniki. Smażą się bardzo szybko, o połowę krócej niż normalne naleśniki, więc należy na nie uważać.


Naleśników nie wypełniałam w domu, bo były nie tylko dla mnie, więc wzięłam sobie jednorazową porcję dżemu jagodowego (nie jest to zbyt ekologicznie, ale ja nie jem za dużo dżemu, więc wolę kupić 2 takie porcyjki na miesiąc niż pozwolić całemu słoikowi zepsuć się w lodówce).

8 komentarzy:

  1. dopisane do listy do wyprobowania :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Intrygujący soczek.. Bananowy? ;-)

    OdpowiedzUsuń
  3. robiłam kiedyś pancakes z takich właśnie zblendowanych płatków owsianych
    dziwny był to smak..
    jak dla mnie nie bardzo
    ale może to dlatego, że zabrakło w nim mąki pszennej, które jednak dodaje puszystości
    wielbicielką płatków jestem

    OdpowiedzUsuń
  4. ostatnio płatki owsiane zjadam kilogramami, wiec koniecznie wyprobuje :)

    OdpowiedzUsuń
  5. No smak faktycznie mają swoisty, ale ten jogurt dużo im daje - nie jest to naleśnikowy smak, ale mi bardzo podszedł, tym bardziej, że jest to szybciutki przepis.

    Sok bananowy, owszem:)

    OdpowiedzUsuń
  6. A naturalny jogurt gdzie kupowany? Ja w Warszawie poza wściekle drogimi z Farmy Zdrowia wciąż się żadnych nie mogę dopatrzyć... A domowy średnio wychodzi:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja kupuję w Piotrze i Pawle, ale że wiem jakie są z tym problemy, bo sama miałam, to napisze kiedyś jak zastępować, tylko muszę się najpierw dobrze zastanowić żeby spisac naprawdę wszystkie przepisy:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Muszę wypróbować. Oczywiście, bez mąki pszennej :)

    OdpowiedzUsuń

Pisz na temat :>

Ranking i toplista blogów i stron