wtorek, 13 kwietnia 2010

Sałatka w awokado - powielkanocna

Mam dużo zaległości zdjęciowych i postaram się je wrzucić w najbliższym czasie, bo niektóre były naprawdę ciekawe. Z najświeższych;


Głównie przejadłam się parówkami, zrobionymi wg tego przepisu, ale z lekką modyfikacją w postaci musztardy francuskiej w środku, która chyba zaszkodziła, bo całość była BARDZO słona; dodatkowo posypałam je różnymi ziołami z wierzchu, posmarowawszy przedtem powierzchnię ciasta oliwą, żeby dobrze się przykleiły.


Nad parówkami możecie zobaczyć sałatkę z połówkach awokado; chciałam ją zrobić wcześniej, na próbę, na wypadek, gdyby komuś się taki pomysł spodobał w czasie świątecznym, ale ciągle coś mi przeszkadzało - awokado nie chciało dojrzeć albo nie miałam soczewicy albo jeszcze cośtam... rezultat był smaczny, ale nie aż tak, jak się spodziewałam.


SAŁATKA Z MAJONEZEM Z AWOKADO W POŁÓWKACH AWOKADO

1 duże, dojrzałe awokado, ale bez czarnej skórki
garść ugotowanej brązowej lub zielonej soczewicy
1/4 opakowania wędzonego tofu
2 średnie ogórki kiszone
sok z cytryny, sos chili
sól,pieprz, zioła prowansalskie

Ogórka i tofu pokroić w drobną kostkę. Awokado przeciąć na pół, wydrążyć, rozgnieść miąższ i wymieszać z sokiem z cytryny, sosem chili i przyprawami tak, żeby miało majonezową konsystencję (można dodać wody). Wymieszać w misce ogórka, tofu i soczewicę, dodać majonez z awokado, nałożyć do wydrążonych połówek i natychmiast podawać.

Reszta to sałatka z owoców i sałat, w której było coś gorzkiego, ale nie wiem co, i anonimowa składnikowo sałatka z porów i jabłek (nie ja robiłam i, jak już napisałam, opchałam się parówkami).

Nadal nie lubię świąt.

1 komentarz:

  1. musi pysznie smakować :)
    zdardzisz sekret, gdzie zaopatrujesz się w takie specjały, jak mortadella, jogurt naturalny, wędzone tofu, czeskie/słowackie produkty sojowe? Szukałam we Wrocławiu kilku miejsc i nie jest z tym za ciekawie. Internet?
    Odpisz tutaj, lub na samantha.bossy@gmail.com
    Dziękuję i pozdrawiam
    Dorota

    OdpowiedzUsuń

Pisz na temat :>

Ranking i toplista blogów i stron