poniedziałek, 12 maja 2008

Słoneczne pudełko

W obecnej odsłonie promienne, letnie pudełko z optymistycznie wyglądającą zawartością: słodki, żółty grejpfrut (naprawdę był słodki), zielona sałata, naleśniki z nadzieniem z czerwonej soczewicy i dwie lukrecje jako kontrast smakowo-wizualny :D


Naleśniki powstały na bazie poprzedniego przepisu z tą różnicą, że dodałam 2 łyżki sojowego mleka w proszku (można też użyć mleka z kartonu zamiast wody) i łyżeczkę kurkumy zastąpiłam szczyptą kurkumy, szczyptą słodkiej, czerwonej papryki w proszku i szczyptą pieprzu ziołowego. Wyrzuciłam cukier i dodałam sól, ale ciasto wcale nie było słone, za to zyskało autentyczny kolor i prawdziwie naleśnikową strukturę. Nadzienie powstało na bazie tego przepisu - zrobiłam więcej, niż mogłam zjeść na raz i zostawiłam jako pastę do smarowania kanapek. Gorąco polecam, przepyszna sprawa.

2 komentarze:

  1. łaaa, na bazie 'tego' przepisu? czemu tylko ja nie znam tego języka xD czerwoną soczewicę uwielbiam z prażonymi wiórkami kokosowymi i z pomidorami, curry, kurkumą i co tam jeszcze wpadnie :P dziś wpadłam na twojego bloga, i cały dzień to czytam xD Ja mało gotuję (choć też wegańsko), i raczej również nie wg przepisów tylko na czuja, ale twoje dania są inspirujące! (dlatego cały dzień siedzę głodna i się ślinię patrząc na twoje specjały... (ach, jeśli by ci się chciało przetłumaczyć przepis, to chętnie go wypróbuję :P daj znać na gg: 2394305 ;>). Pozdrawiam, i dzięki za bloga!

    OdpowiedzUsuń
  2. Proszę bardzo :)
    Jeżeli chodzi o dziwne objętości, to proponuję mierzyć łyżkami. Dawno tego nie robiłam i nie pamiętam, ile używałam, poza tym, że ominęłam znienawidzone kapary i zamiast koniaku użyłam wina.

    Tatar z soczewicy

    200 g (około 1 1 / 4 szklanki) soczewicy (najlepiej czerwonej)
    pół szklanki wody
    2 łyżki musztardy Dijon
    2 łyżeczki ketchupu
    łyżeczka miso
    łyżeczka sosu Worcestershire
    trochę sosu tabasco
    świeżo mielony czarny pieprz
    ćwierć szklanki oleju
    30 ml koniaku
    1/2 małej cebuli, drobno posiekanej
    60 ml kaparów, wypłukanych
    60 ml korniszonów, drobno posiekanych
    siekana natka pietruszki
    łyżeczka płatków nori
    sól


    Zagotować soczewicę i gotować 2 min. Zmniejszyć ogień, przykryć i gotować 10 min, co jakiś czas mieszając.Odstawić na co najmniej 10 minut, następnie umieścić w lodówce do schłodzenia. Niech całkowicie ostygnie.
    Tymczasem zmieszać musztardę, keczup, MISO, Sos Worcestershire, sos tabasco i czarny pieprz w dużej misce i dobrze wymieszać. Powoli dolewać olej, następnie dodać koniak i ponownie wymieszać . Dodać posiekane: cebulę, kapary, korniszony, natkę pietruszki, sól i płatki nori.
    Dodać soczewicę do mieszanki z musztardą i dobrze wymieszać za pomocą łyżki lub dłoni. Nałożyć mieszankę na talerze lub do foremek. Podawać zupełnie schłodzone.

    OdpowiedzUsuń

Pisz na temat :>

Ranking i toplista blogów i stron