piątek, 3 października 2008

Makaron słodko-kwaśny

Znalazłam w sklepie jakąś zupkę chińską z makaronem gryczanym, a ponieważ go uwielbiam, zabrałam zupkę do domu. Po wyrzuceniu przypraw postanowiłam zrobić sałatkę, ale że ranki nadal zimne, pasło na makaron w glazurze. Dość egzotycznej :)

makaron z jednej zupki (namoczony we wrzątku)
garść posiekanej świeżej papryki - kolor jest obojętny, ważne, żeby była soczysta
2 łyżki słodkiego sosu chili
łyżeczka ciemnego miso
sok z połowy cytryny
2 łyżki syropu klonowego (tak, naprawdę mam takie rzeczy w domu pod ręką)
łyżka sosu sojowego
3 łyżki oliwy
1-2 ząbki czosnku (jak kto lubi)

Odsączony makaron mieszamy z sosem chili. Na patelni rozgrzewamy oliwę, wrzucamy na nią posiekany drobno czosnek i zalewamy sokiem z cytryny. Chwilę smażymy, aż czosnek nie zrobi się złoty; dolewamy sos sojowy, syrop klonowy i dodajemy miso, wszystko starannie mieszając na ciemnobrązową masę. Dodajemy makaron i smażymy, aż cały pokryje się słodko-kwaśną glazurką i zacznie być lepki. Wtedy dorzucamy pokrojoną w kostkę paprykę, smażymy jeszcze chwilkę i podajemy na ciepło.


Żałuję bardzo, że nie mam zdjęcia, ale znowu mam problem z połączeniem z komputerem:/ Jak tylko uda mi się je uzyskać, zdjęcie wstawię. W międzyczasie, wzorując się na amerykańskich blogerkach, wstawię zdjęcie kota jako dystraktor:



Kot nie jest mój, ale zdjęcie już tak :D

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Pisz na temat :>

Ranking i toplista blogów i stron